Search This Blog

Wednesday, February 2, 2011

Sidang Media Khas Isu PCB

Halloooo.....

Rasanye lama dah tak nulih blog ni....maklumlah sekarang ni musim ujan/banjir..jadik aku pun jadik lembab...cam cuaca gak..:)

Hari ni barulah rasa ringan nak apdet blog ni....tambah plak ada benda baru yang nak diapdetkan...

Sejak kebelakangan ni banyak plak pertanyaan/maklumbalas/aduan yang kitorang terima daripada rakyat Malaysia tentang isu PCB...yang paling byk bertanya kat kitorang apsal PCB diorang tinggi....berbanding sebelum2 ni.... Jawapan aku senang jer...iye la, dah gaji pun tinggi...PCB pun kena la tinggi...gaji nak baik setiap tahun, tapi PCB x nak naik....apa barang???? haaaaahahaha...

Tapi kan, kalaulah itu jawapan aku kat pembayar cukai yang bertanya, mau lebam mata aku sbelah...hahahhaha...berani-beraninyer cakap cenggitu!!!...huuhuhuhuuhu...

So, Bos aku pun cadangkan yang kito buat Press Conference (PC) jer...kebetulan plak kitorang ada CEO baru...inilah masanya nak tonjolkan dia....atas keputusan yang dibuat kitorang pun mulakan gerak kerja dalam tempoh kurang 24 jam hari bekerja (iyela...Selasa x kira coz KL Cuti Hari Wilayah)...

Aku pun berilah arahan kepada En. Ijoi buat jemputan Press...pastuh pikir apa talking points Dato'....
Nasib baik dapat full cooperation from the JPH peoples...fuhhh lega....dekat kul 9 malam gak aku balik umah Hari Senin tu....

Tapi blom abis setakat tuh....Selasa tu walaupun cuti aku dtg gak opis...nak edit Isu-isu dan Penjelasan PCB plak....sampai kul 4 aku kat opis...siap semua benda terus aku fwd kat Dato' Shukor utk dia study skit apa yg nak dicakapkan semasa PC nanti.

Hasilnya, hari ni aku kategorikan yang PC kitorang berjaya walaupun planned last minute. Bertalu-talu soalan daripada wartawan....sampaikan En. Sait, TKP (OP) yang baru sehari pegang jawatan tu pun terpaksa beri penjelasan jugak kepada reporters.... :)...

Apa pun kita tunggu jer la hasilnya liputannya esok....apa lah agaknya yang reporters akan tulis...harap2 dapat membantu kita memberikan penjelasan sewajarnya kepada Pembayar Cukai dan Majikan :).

Ok la...aku tampal bbrp keping gambar bawah ni utk ngkorang tatap....ahakssss

No comments:

Post a Comment